Social media w procesie zakupowym
|Bardzo dobry raport o miejscu social media w tunelu sprzedażowym. Pierwszy rysunek przedstawia podział każdego kanału komunikacji (afiliacja, social media, email, display, wyszukiwanie bradingowe i wyszukiwanie sprzedażowe) na miejsca w procesie sprzedaży: pierwszy punkt styku, środkowy, ostatni i jedyny.

Poniżej definicje każdego z punktów styku konsumenta z marką na drodze do sprzedaży. Ciekawie się robi definiując jedyny punkt styku vs. pierwszy. Jedyny zachodzi wtedy gdy użytkownik po raz pierwszy ma kontakt z marką i od razu dokonuje zakupu. Pierwszy punkt styku jest wtedy gdy np widział reklamę ale w nią nie kliknął. W Polsce nazywamy to wpływem brandingu na sprzedaż.

Kolejny wykres przedstawia współczynniki konwersji ze wzg. na kanał komunikacji.

Niższe grafiki przedstawiają już wpływ social media na sprzedaż a także miejsce social media w kanale komunikacji.




Wszelkie grafiki są z raportu “Myth-Busting Social Media Advertising” udostępnionego przez aolplatforms.com.