oferta tygodnia darmowe konto internetowe w Alior Bank

Social media w procesie zakupowym

Bardzo dobry raport o miejscu social media w tunelu sprzedażowym. Pierwszy rysunek przedstawia podział każdego kanału komunikacji (afiliacja, social media, email, display, wyszukiwanie bradingowe i wyszukiwanie sprzedażowe) na miejsca w procesie sprzedaży: pierwszy punkt styku, środkowy, ostatni i jedyny.

miejsce kanałów komunikacji w procesie zakupowym
miejsce kanałów komunikacji w procesie zakupowym

Poniżej definicje każdego z punktów styku konsumenta z marką na drodze do sprzedaży. Ciekawie się robi definiując jedyny punkt styku vs. pierwszy. Jedyny zachodzi wtedy gdy użytkownik po raz pierwszy ma kontakt z marką i od razu dokonuje zakupu. Pierwszy punkt styku jest wtedy gdy np widział reklamę ale w nią nie kliknął. W Polsce nazywamy to wpływem brandingu na sprzedaż.

definicje punktów styku
definicje punktów styku

Kolejny wykres przedstawia współczynniki konwersji ze wzg. na kanał komunikacji.

wskaźniki konwersji kanałów komunikacji
wskaźniki konwersji kanałów komunikacji

Niższe grafiki przedstawiają już wpływ social media na sprzedaż a także miejsce social media w kanale komunikacji.

social media w procesie sprzedażowym
social media w procesie sprzedażowym
płatne i organiczne punkty styku social media w procesie zakupowym
płatne i organiczne punkty styku social media w procesie zakupowym
porównanie organika i płatnego ruchu z social media
porównanie organika i płatnego ruchu z social media
porównanie konwersji z social media
porównanie konwersji z social media

Wszelkie grafiki są z raportu „Myth-Busting Social Media Advertising” udostępnionego przez aolplatforms.com.

 

 

 

 

 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *